Naplás-tó » 2012.05.12.

Túra a csoporttal 12-én

Az Újlaki Általános Iskola 6. osztályos tanulóival kerekeztünk egyet, célunk a Naplás-tó elérése volt. Reggel 9-kor volt a találkozó az iskolánál (Szépvölgyi útnál). Sajnos mi nem tudtunk a találkozóhelyre menni, a reggelt bringaszereléssel kezdtük, a csoport osztályfőnökénél.

10 körül találkoztunk a többiekkel, a Lágymányosi-híd (II. Rákóczi Ferenc híd ...) budai oldalánál. Egy kis autókiállítást néztünk meg, majd a Kopaszi-gátnál pihentünk egy órát. A Dunában való lábáztatás, illetve fagyiszopogatás után folytattuk utunkat. A Hungária körúton északnak haladva a Stadionok (Puskás Ferenc Stadion) metróállomás után fordultunk jobbra, követve a bicikliutat. Nemsokára elértük az Örs Vezér tere metróállomást, majd egyenesen folytatva utunkat, pár óra tekerés után, némi földúton való rázkódást követően megérkeztünk a tóhoz.

Egy kicsi frissítőt magunkhoz véve, fél óra elteltével búcsút kellett vennünk Viktortól, így a túrát nélküle kellett befejeznünk, ő hamarabb indult hazafele. Egy jó másfél óra pihenő után indultunk vissza mi is. Sajnos egyik bicikli ülése tönkrement, így annak javításával elment pár perc (lásd képek), illetve egy másik bringa pedálja, hajtókarja kettétört, így az használhatatlanná vált... A visszaút elején vontatva tudott haladni, majd a későbbiekben kénytelen volt a csapattól elköszönve szervizbe vonulni...

Visszautat tekintve a Hungária körútig az utunk megegyezett az odaúttal, ott viszont a Népliget helyett a Városligetet céloztuk meg, hogy azon áthaladva, majd a Margit-hídon áttekerve rövidítsük le utunkat. Kénytelenek voltunk sietni, a beígért vihar egyre közeledett, a végére áztunk is egy keveset...

Kissé nedvesen - némelyek kicsit elázva - szerencsésen elértük az iskolát még este 7 óra előtt. Csapattól elköszönve egy gyrossal zártuk a napot, majd hazatekertünk.

Előzetes bejárás 10-én

Pár nappal a csoportos túra előtt bejártuk az utat kettesben is. Az útvonalunk közel azonos volt a fentebb találhatóhoz, a különbség annyi, hogy a tavat körbetekertük a rossz földúton, illetve a visszaút nem különbözött az odaúttól, Népligettől Népligetig tekertünk.

2012.05.10-én délben találkoztunk a Petőfi-híd Budai hídfőjénél a Zöld Pardon régi helyének, régi Tóbár pultja hajdani helyén. 17 órára vissza is kellett érnünk ugyanide. Megittunk 2-2 sört, majd ki-ki ment a maga útjára. (A többi sörözés kivételesen vesszen homályba...:) )

» Bringatúra    » Segédkezés túrán

Tájegység: Budapest
Túra ideje: 2012.05.12. » 2 túranap
Táv-szint arányok: Szintemelkedés: +0 m/km
Szintereszkedés: -0 m/km
Szintváltozás: 0 m/km
Túra útvonala: Dunapart, Naplás-tó, Dunapart
Infó, ötlet: - az út jó, de lehetne jobb is..., a legvégét leszámítva végig kiépített út
- napsütéses idő, de a legvégén viharos szél
- fővárosunkról lévén szó mindenhol tömeg van