12. OKT » 2012.12.21.

Busszal mentünk ki a fővárosból a túra kiindulópontjára. Korán találkoztunk, hogy világosban, gond nélkül teljesíthessük eme túraszakaszt. Árpád hídtól indultunk, Piliscsabáig vettünk jegyet. Eltévesztettük a megállót, így Dorogon kötöttünk ki. Sebaj, nem szegte kedvünket a hiba, egy másik Kéktúra szakaszt jelöltünk ki így magunknak teljesítendő feladatként. Dorogról mentünk tervezett kiindulópontunkhoz, Piliscsabához.

Az út elején Kesztölcöt érintve, majd elhagyva egy meredek domb tetején pihentünk meg, és ettünk egy szendvicset. Örültünk, hogy így határoztunk, mert nem sokkal később egy őzcsapatot kaptunk így lencsevégre. A könnyű evés és a pár korty sör után folytattuk utunkat.

Nem sokkal később a messzeségben egy barlangnak tűnő képződmény hívta fel magára figyelmünket, így arra kanyarítottuk utunk, hogy megnézzük mi is lehet az. Mindössze egy kőfülke volt, de megérte így is az egy órás kiesés és hegymászás. A kerülő közben egy muflont sikerült lefényképezni.Későbbi utunk folyamán még jó pár muflon akadt lencsevégre, egy igen szerencsés túraszakaszt jelentett az aznapi.

Klastrompusztánál sóletet főztünk magunknak, pihentünk egy kicsit, majd továbbindultunk. Belefutottunk egy favágóhelyszínbe, mely miatt a farönkök teljesen eltakarták a kék túraútvonalat. Így hosszas keresgélés után találtuk csak meg a helyes utat, mely sok időnkbe került. Nem sokkal később beértünk Piliscsévbe, ahol hosszú utat tettünk meg betonon; többek között elhaladtunk egy templom, egy rakás bolt és egy háborús emlékmű, azaz sírkertféle mellett, mielőtt ismét fák közé kerültünk. Onnan egyenes út vezetett egy ´vájatban´ egészen Piliscsabáig.

Piliscsaba vonatállomáshoz már sötétben érkezvén pecsételtünk, miközben meglepődve tapasztaltuk, hogy egy darab sín sincs a közelben. Pecsét beszerzése után aznapi túránk végéhez értünk, így megkerestük buszunkat és hazadöcögtünk.

* Ezt a képet egy másik túránkon lőttük - az eme túrán készült muflonképet egyelőre nem sikerült Viktortól megszerezni

» Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: - Visegrádi-hegység - Pilis
Túra ideje: 2012.12.21.
Túra útvonala: Dorog, Klastrompuszta, Piliscsév, Piliscsaba
Infó, ötlet: - diktafont, túramellényt és térképtartót be kell szerezni
- kipróbáljuk a diktafonos dokumentálást, papírra csak utólag van átírva a túramenet (bevált!)
- távcső kellett volna
- a terv alapból a 13. szakasz volt, de buszról nem szálltunk le időben, így egy másik, hasonló túrát választottunk
- a kivágott fatörzseket az út elé pakolták jó pár 10 méteren keresztül, így az utat teljes mértékben eltakarták, és a gépek által összeroncsolt ösvény iránya sem látszott (ráadásul egy ott lévő műszaki erdészeti út megtévesztő volt, mint lehetséges irány) - az eltévedés így garantált lett
- egy helyen a fenyvest kivágták, így nem voltak jelek
- -2 / -5 °C, erősen ködös, majd napos, hideg idő

Pusztai ölyv
Nagy fakopáncs
Mezei veréb

Dorog bm. 08:00 » Turistajelzés eredetileg a 13. szakaszt terveztük megcsinálni, így Piliscsabára mentünk volna, onnan pedig Hűvösvölgyig leszállás után Dorogon még jó km-t sétáltunk a vasútállomásig a kéktúra indulása előtt
0 Dorog vá. 08:30 pecsételés
4.5 Kesztölc eleje 09:45
Kesztölc után domboldal 10:05-10:35 dombtetőn májkrém + sör
Kesztölc utáni barlang 11:25 megnéztük a barlangot/üreget és a kilátást, egy km kitérő
kitérő után vissza az eredeti útra 11:35
hegyvonulat mellett haladva 11:35-12:30 mindketten estünk; muflonok fotózása
10.5 Klastrompuszta th. 13:05-14:05 pecsételés, sólet, sör; indulás után erdőírtás miatti eltévedés
13.5 Piliscsév, templom 15:15
Piliscsév, háborús emlékmű 15:30-15:35 libikókázás
18.6 Piliscsaba, vá. 16:35-16:40 pecsételés ottjártunkkor abszolút nem volt sín az állomáson, de még talpfák sem