13. OKT » 2012.12.30.

Ismét elérkezett a tökéletes nap a természetjáráshoz, így teljesítettük az Országos Kéktúra 13. szakaszát. Immáron sikeresen leszálltunk a Pestről Dorog felé tartó buszról Piliscsabánál, így nem kellett módosítanunk túratervünket. Kirándulásunk elején elhagytuk a várost; de nem a vasútállomásról indultunk, mint a térkép jelölte; felesleges lett volna visszamennünk oda, nem szeretjük amúgysem a városi szakaszt - és természetesen a Dorog-Piliscsaba túra alkalmával ezt a távot már megtettük.

Idővel kiértünk a városból a fagyos földön, majd rövidesen az Erzsébet-kútnál találtuk magunkat. Ez nem volt más, mint egy ráccsal zárt, hétköznapi kút, egy táblával. Onnan párszáz méterre jobb oldalt egy domb volt, aminek a tetején rejtettük el a Geoládánkat. A meredek domb aljánál varrnunk is kellett, egyikünk táskájának szára megadta magát. Most volt nálunk gyűszű, így nem ismételtük meg a legelső Mátrás túránk alkalmával véghezvitt időhúzást, tűtörést és tűhajlítást. (Azaz nem is próbálkoztunk tűvel - egyből gyorsrögzítővel oldottuk meg a problémát.)

Egy kicsit hosszabb emelkedő után elértünk a Nagy-Szénás csúcsára, ahol a tiszta időben remek kilátás nyílt a tájra. Nem vesztegettünk itt sok időt, hamarosan Nagykovácsi szélén találtuk magunkat, ahol megtekintettük a csillesort.

Nem sokkal később átkeltünk a Zsíros-hegyen, ahol pecsételtünk, majd fotózkodtunk az onnan ~4 km-re lévő Remete barlangnál.

Utána bevettük magunkat a városba és egy hosszú aszfaltos szakasz következett, mielőtt elértük legelső kéktúránk kezdetét, a Hűvösvölgyi gyermekvasutat. Itt ért véget aznapi túránk.

» Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: Budai-hegység
Túra ideje: 2012.12.30.
Túra útvonala: Piliscsaba, Zsíros-hegy, Remete-barlang, Hűvösvölgy
Infó, ötlet: - túra folyamán elrejtettünk egy Geoládát
- diktafont és térképtartót be kell szerezni, illetve távcső is kell
- szintén a diktafonos módszerrel túrázunk, utólag töltöm ki a túranaplót
- Zsíros-hegyi pecsét kissé körülményesen található csak meg (legalábbis kezdő túrázóként :) )
- rendesen jelezve az út végig
- hideg, szép idő
- néha jeges útszakasz; mindössze pár marék hó
- nem találkoztunk kirándulóval útközben

Mezei veréb
(pár) »

0 Piliscsaba bm. 08:40 » Turistajelzés pecsétünk már volt a vá.-nál, és már meg is tettük egyszer a vá. - bm. távot, így a bm.-tól indultunk, ami a Turistajelzés-től ugyanolyan messze van, mint a vá.
Erzsébet-kút után 10:00-10:30 az út jobb oldalán álló meredek dombon geoláda rejtése szakadt táska varrása (geoláda koordinátái: K: 47,605400 É: 18,846814)
Nagy-Szénás csúcs 11:25-11:35 erős szél, semmi felhő, téliesen ködös idő
Nagykovácsi széle 12:00-12:15 emlékcsilesor megtekintése TuristajelzésTuristajelzésTuristajelzés jelzések találkozása
11.8 Zsíros-hegy 12:30 pecsételés a ´Muflon-itató´ ivó mellett (pecsét szar, de a kocsmában is lehetett volna)
13:00-13:35 kajálás (sólet), rekord idő alatt, 35 perc alatt végeztünk mindennel (kipakolás-főzés-evés-elpakolás); a gázfőző felavatása, az első főzés is ezen a környéken történt, pár10 méterre ettől a réttől
16 Remete-barlang 14:20
20.9 Hűvösvölgy, Gyermekvasút 15:25 pecsételés utsó szakasz a városban ment, unalmas...