2016. BHTCS 4 csúcsának bejárása » 2016.04.02.

A 2016. év eleji BHTCS TT ihlette eme túrát, annak pár csúcsát terveztük érinteni ez alkalommal. Egy rövid, ámde élvezetes sétát tettünk így a Budai-hegységben. Remek panorámákhoz volt szerencsénk, illetve az éledő természet és jó idő is csak fokozta a túra szépségét.

Megtett táv: 17 km
   » Gyalogtúra

Tájegység: Budai-hegység
Túra ideje: 2016.04.02.
Táv és szint: → 17 km ↗ 400 m ↘ 400 m
Túra útvonala: Nagykovácsi, Nagy-Kopasz, Tarnai-pihenő, Kopasz-hegy, Tarnai-pihenő, Szarvas-domb, Szarvas-árok, Fekete-hegy, Katonasírok, Nagykovácsi
Infó, ötlet: - többnyire jól jelzett ösvények
- napos, kellemes (pólós) idő

(több) + »
Magyar nünüke

0 Nagykovácsi 08:00-09:00 » Turistajelzés » Turistajelzés
sörözés, illetve várakozás a többiekre
4 Nagy-kopasz 10:20-10:40 » Turistajelzés
5.5 Tarnai pihenő 11:00 » Turistajelzés
kis sziklamászás, így az U-kanyar levágása
7.5 Kopasz-hegy 11:30-12:15 » Turistajelzés » Turistajelzés szép panoráma, sör és ebéd
9.5 Tarnai pihenő » Turistajelzés
11 Szarvas-domb 13:15-13:30 » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés
12 Fekete-hegy 14:00-14:30 » Turistajelzés » Turistajelzés
előtte sziklamászás az omladékony sziklafalon
Katonasírok » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés
17 Nagykovácsi 16:30 búcsú és búcsú sör

Túra leírása

Vadvirágok

Balázzsal még 8 óra előtt értünk le Nagykovácsiba a 63-as busszal. Béci és Dani 1 órás késéssel 9-re jöttek, addig mi megittunk 1-2 sört. A túra 9-kor indult.

Nagykovácsit a Rákóczi utcán hagytuk el, majd a községtől délre található bányát nyugat felől kerültük meg. A Turistajelzés jelzésig jelöletlen földutakon mentünk, majd a Turistajelzés-ön a Csergezán Pál kilátóba értünk. A rengeteg vadvirágnak köszönhetően az erdő kellemes virág illatot árasztott, és üdítő látványt nyújtott.

Feljutás a sziklákra

A kilátóból lőttünk pár fotót, majd folytattuk az utunk a Tarnai-pihenő felé (szintén a Turistajelzés-ön). Megcsodáltuk a csodás kilátást, ami a Budakeszi-medence felé nyílik, majd a sziklás hegyoldalon leereszkedtünk, levágva ezzel az S kanyart, amit a Turistajelzés tesz (Bélát kivéve, aki inkább a turistautat választotta). Egy körbekerített sóderbánya keleti oldalán vezető jelöletlen úton megmásztuk a 407 méter magas Kopasz-hegyet. Ez a hegy méltó nevéhez, és 2-3 magaslat is található, ahonnan körbe lehet tekinteni. Az egyikről például a közeli sóderbányára is rá lehet látni.

A jó fotós mindenre képes

Egy rövid pihenő, ebéd és némi sör elfogyasztás után visszasétáltunk a Tarnai pihenőhöz. Útközben a bányában egy róka komára lettem figyelmes. A Turistajelzés majd a Turistajelzés és Turistajelzés jelzésekre rátérve, majd egy kerékpárútnak jelölt úton a Szarvas-domb oldalában találtuk magunkat. Közben Dani részesült abban a megtiszteltetésben, hogy hallhatta a félcitromos, illetve a Kovács Bélás viccemet A Szarvas-domb oldalán egy vadles árnyékban kicsit megpihentünk ismét. Szemben a Szarvas-árok és az a fölött tornyosuló sziklák látványa merész elhatározásra késztetett minket: toronyiránt nekiindultunk az ároknak, majd a sziklákon másztunk fel a Fekete-hegy csúcsig. Itt óvatosságra intenék mindenkit, hiszen a szikla eléggé omladozónak bizonyult. Egyébként zöldellő árok igen kellemes benyomást kelt, nem is értettük, hogy miért nem vezet itt turistaösvény.

Fent elsétáltunk a katonasírokig, ahol ismét megpihentünk. Kézenállást és fára mászást is véghezvittünk ezen ponton .

Ezután Nagykovácsi felé vettük az irányt a Turistajelzés, majd a Turistajelzés végül a Turistajelzés ösvényen. Út közben több nagy hangyabolyt is láttunk. Dongók, bogarak, sütkérező gyíkok és lepkék társasága tette még élvezetesebbé az utunkat.

Nagykovácsiba kb. fél 5-re értünk vissza, megittunk egy-egy sör Balázzsal, majd elbúcsúztunk Bécitől és Danitól. A 63-as busszal mentünk vissza Budapestre.