Budai-hegyek kilátások » 2016.04.23.

Eme hétvégére egy könnyed kis túrát terveztünk, az időjárást figyelembe véve a szombati napot választottuk. Szerencsénkre majdnem egész nap igen jó idő volt, csak késő délután áztunk meg kicsit.

A tavaszi természet varázslatos, volt fotótémánk bőven az éledő természetben - többek közt fotóztunk rovarokat és virágokat, illetve a csodaszép panorámákat is.

Szerencsére a nagyobb testű állatok is megmutatták magukat a túra végére, az eső után őzekkel találkoztunk. A most felkeresett helyek igen népszerűek a kirándulók körében, de az ösvények, amelyeken jártunk már kevéssé felkapottak, mégis csodaszépek. A természetkedvelőknek javasoljuk eme útvonal végigjárását!

A Katonasíroknál megpihentünk 2 percre, közben ez a lepke talált meg minket. Valahogy nagyon megtetszettünk neki, hisz folyton ránk szállt, jó kis fotótémát biztosítva
Kétszer is keresztezték utunkat a lovasok, kihasználták ők is a tavaszi jó időt kis természetjárásra.
A lovasok hívták fel rá a figyelmünket, hogy a mellettünk fekvő rét közepén áll a 2 szál védett lágyszárú.
A Szarvas-árokból másztunk kifele, hogy feljussunk a Katonasírokig.
Pár éve a Budai-hegységben egyre többet látunk szerencsére.
A falmászás utáni panoráma, mely fogadott minket.
A túra utolsó órájában esett az eső olyan 10-20 percet, kissé meg is áztunk. De legalább kialakult a szivárvány, jól nézett ki a fák felett.

» Gyalogtúra

Tájegység: Budai-hegység
Túra ideje: 2016.04.23.
Túra útvonala: Normafa, János-h, Nagy-Hárs-h, Fekete-fej, Nagy-Kopasz, Tarnai-pihenő, Katonasírok, Budakeszi
Infó, ötlet: - beszerezni egy vízálló dzsekit is, mivel kis esőben a széldzseki átázik, de a poncsó még azért túlzás
- a bakancsokba egy talpbetétet jó volna beszerezni
- a jelzések jók, bár már kopottasak
- délutánig szinte kánikula, majd a túra vége felé egy gyenge záporral lehűlt a levegő
- Budapest környékén és a kilátóknál sok volt a kiránduló