Dunakanyar kör » 2017.08.12-13.

Egy héttel az idei Alpok túránk előtt gondoltunk egyet és bemelegítésképp ismét a Pilisbe látogattunk el. Remek túrát csináltunk szerencsére, rengeteg szép helyet láttunk, egy ismétlésre méltó hétvége kerekedett

Szentendréről indulva valamennyit aszfalton kellett haladni, de viszonylag gyorsan beértünk az erdő takarásába, első megállónk pedig egy mocsaras területen volt, ahonnan a Vörös-kő pompás panorámájához mentünk fel.

Később az Urak-asztala elhagyott légvédelmi bázisát vettük célba, ott is sok látnivaló akadt. Megnéztük az elhagyott-kifosztott-omladozó épületeket, melyeket a természet már elkezdett visszavenni, kellemes apokaliptikus hangulatot okozva - illetve a rengeteg ott növekvő szedret is megdézsmáltuk.

Ismét rá kellett jönnünk, hogy a természetben nem mindig az egyenes a legrövidebb út, a völgybe a leérkezésünk kalandosra sikeredett, meredek utakon, csalánosban, derékig érő aljnövényzetben, de remek hangulatban

A völgy éttermében megvacsoráztunk, majd nem sokkal később a hegyoldalban függőágyat állítottunk és nyugovóra tértünk.

Másnap egy könnyedebb táv várt csak ránk, a Spartacus-ösvényen kacskaringóztunk végig gyönyörködve a erdő és kilátás pompájában, végül pedig Pilisszentlászlón fejeztük be a távot.

Ismétlésért kiált

» Gyalogtúra

Tájegység: - Visegrádi-hegység - Pilis
Túra ideje: 2017.08.12-13. » 2 túranap » 1 éj a szabadban
Szintváltozás: 49 m/km
Túra útvonala: Szentendre, Vörös-kő, Urak-asztala, Apát-kúti-bérc, Spartacus-ösvény, Pilisszentlászló
Infó, ötlet: - jól követhető jelzések, bár némelyik már nem friss
- esőmentes, nem túl meleg, kellemes túraidő, de szombaton viharos erejű szél is volt
- csak néhány túrázóval találkoztunk

Európai őz

Vörös-kő » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés
fenséges a panoráma
Urak-asztala » Turistajelzés
a csúcson bejártuk az elhagyatott légvédelmi bázist
rengeteg szeder nő itt, jól is laktunk tőle
Apát-kúti-bérc » Turistajelzés
meredek ereszkedés toronyiránt az ösvényre, majd az arborétumon keresztül értünk le a völgybe
30 Spartacus-ösvény eleje 20:30-10:20 » Turistajelzés
tábor az út feletti domboldalon