Júliai-Alpok hármasban » 2017.08.17-20.

Az idei Alpok-túránk időtartama sajnos csak töredéke az elmúlt évek túráinak, ellenben a rendelkezésre álló időből ismét sikerült a legtöbbet kihoznunk. Se kalandból, se mászásból, se csúcsokból, se bánázásból nem volt hiány, úgyhogy tökéletesen sikeredett a hétvége

Első nap a Prisojnik 2547 méteres csúcsát hódítottuk meg - természetesen kis eltévedést (azaz annak hitt időintervallumot) sikerült belecsempésznünk a kalandba. A vízhiány is nehezítette utunkat, illetve a via ferratak sem épp voltak könnyűnek nevezhetőek.

Másnap a beígért rossz idő miatt túl magasra nem merészkedtünk, a környék rejtett vízeséseit (Martuljški slap) csodáltuk meg inkább pár óra alatt. Estére pihenésképp a sör és kártya is előkerült természetesen

Utolsó nap reggelén összepakoltunk, estefele pedig hazaindultunk. A kettő között pedig bejártuk újra a 2015-ből ismert Slemenova Špica panorámautat, majd megmásztuk a tavalyról megkedvelt Mala Mojstrovka 2332 méteres csúcsát is.

» Gyalogtúra    » Magashegyi túra    » Via ferrata    » Külföldi út

Tájegység: - Júliai-Alpok - Szlovénia
Túra ideje: 2017.08.17-20. » 3 túranap » 2 éj a szabadban
Túra útvonala: Prisojnik a Jubilejna ferratan; Martuljški slap; Slemenova Špica panorámaút és Mala Mojstrovka ferrata
Infó, ötlet: - a tábori szék hasznos volna, főképp ha kempingben kocsival szállunk meg
- egész napos via ferrata túrára nem elegendő 1,5 l víz fejenként...
- egymás után következő két napon nem éri meg erős sziklamászásokat tervezni
- az időjárás sajnos közbeszólhat még a legaprólékosabb figyelése esetén is
- a szlovén piros kör jelzések többnyire egyértelműek
- középső napunkon volt bő 2 óra eső, mi természetesen (csak) akkor túráztunk
- kellemes és tökéletes túraidő
- kevés ferratazóval találkoztunk
- a túra összköltsége (autóbérlés, benzin, kemping, kaja, parkolás, stb.) 135.000 Ft volt, azaz 45.000 Ft/fő

Alpesi kőszáli kecske
Fekete csupaszcsiga

0 Budapest - Dovje Cs
2017.08.17.
Leutazás - munka és felszerelésátvétel után indultunk 16:30, így csak az autópályán haladva egy erőteljes száguldás után, 21:30-kor érkeztünk a Dovje szélén fekvő kempingbe
13.7 Prisojnik (2547m) kör a Vršič hágóról (1611m) (Jubilejna út) P
2017.08.18.
» Turistajelzés
Első nap a Prisojnik csúcsát terveztük meghódítani - természetesen a nehezebbik via ferrata útvonalát választottuk. A felfele út kellemesen nehéz volt, a függőleges és kitett szakaszok sem hiányozhattak a mászásból. A csúcsra a végén gerincen haladva értünk fel, ahonnan egy óra pihenő után, délben indultunk lefele.
Térképünk volt, az útvonalról leírás nem - az ereszkedő út, amit választottunk, mint kiderült csak profi alpinistáknak volt javallott - nekik is csak felfelé haladva... Mindenesetre a tereppel, leégéssel és a vízhiánnyal megküzdve, kis GPS-es segítséget is igénybe véve a keresett úttól 18 méterre, épségben és kalandokkal telve leérkeztünk
9.6 Vízesés túra - Martuljški slap Szo
2017.08.19.
» Turistajelzés
Eredeti terveink szerint mindhárom túranapunkon 1-1 csúcsot szerettünk volna megmászni, de sajnos az égiek felülírták a gondolatokat - eme napra viharos időt ígértek a jósok, így mi inkább egy könnyed vízeséstúra mellett döntöttünk. Napközben pár órát esett az eső, a vihar nagyja utána éjjel érkezett. A nappali esőben túráztunk, éjjel aludtunk a sátrainkban. A kettő között pedig főztünk, kártyáztunk, söröztünk...
9.4 Slemenova Špica (1911m) (panorámaút) - Mala Mojstrovka (2332m) kör a Vršič hágóról (1611m) V
2017.08.20.
» Turistajelzés
Az e napi túraterv is csak előző este véglegesítődött - a 2015-ben, illetve 2016-ban bejárt 2 útvonalat kötöttünk össze, így volt a túrán panorámaút, illetve via ferrata is. Mindkét útvonalon többen voltak, nem hiába a Vršič hágó legfelkapottabb helyszínei.
A panoráma most is fenséges volt mindenütt, illetve a mászós részek sem okoztak csalódást. Jó volt visszatérni mindkét helyre 1, illetve 2 év után, remek kis levezető órák voltak.
A kocsihoz visszaérve, este 6 körül indultunk vissza Budapestre, éjfél előtt meg is érkeztünk.
A pontos MTSZ pontozás elszámolásunk (azaz a részletes útvonal-adatok) megtekinthető eme linken.