DKT - Belső-Somogy, Zalai-Dombság, illetve Kis-Balaton » 2018.10.19-23.

Leírás hamarosan Turistajelzés

» Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: - Belső-Somogy - Zalai-dombság - Kis-Balaton
Túra ideje: 2018.10.19-23. » 5 túranap » 4 éj a szabadban
Túra útvonala: Kiskorpád, DKT: Somogysárd, Újvárfalva, Lencseni-halastó, Mesztegnyői kisvasút vonala, Búsvári-tó és madárles, Mesztegnyő, Gadány mellett, Nagyszakácsi, Kisvid, Nemesvid, Somogysimonyi, Zalakomár vá. -busz- Zalakaros, Zalakaros kilátó, Zalaújlak mellett, Öröm-hegy, Nagybakónak, Kőszikla-szurdok, Tukora-tető, Förhénchegy, Palin | Kis-Balaton: Balatonmagyaród, Kányavári-sziget, Hídvégi- és Fenéki-tó összefolyása, Balatonmagyaród
Infó, ötlet: - az előrejelzésekkel ellentétben kiváló túraidőnk volt; nappal 12-17 °C, éjjel 4-7 °C
- függőággyal felavattuk a -5 °C-ig elvileg használható hálózsákjainkat - a +5 °C-os éjjeleken remekül teljesítettek, talán még télen is használhatóak lesznek sátorral
- most a függőágyainkat egymás alá kötöttük (csípőmagasság alatt, illetve vállmagasságban), így az egy ponyva is kényelmesen elegendő, illetve megfelelő fát találni is egyszerűbb
- jó lenne kis hőálló műanyagdobozt is vinni (persze eredetileg is használva), h pl. az elkészített kaja maradékát eltehessük kényelmesen
- tej és müzli első nap reggelire kiváló lehet
- a függőágyak felkötéséhez meg kéne tanulni könnyen bontható csomót kötni, h ne legyen mindig küzdelem a kibogozás...
- kéne + egy powerbank, ennyi időre aktívan használva a telót már nem elegendő + 13.000 mAh
- szórakozva távcsőbe nézve készítettünk telóval fotókat, de lehet nem lenne hülyeség egy csíptethető zoomot (és halszemoptikát) beszerezni
- venni kell egy új 3 személyes sátrat, ponyvával együtt használva télire jó is lehet
- Nemesvid és Zalakaros között a kék agyatlan kijelölése miatt 17 km-t kéne forgalmas főúton gyalogolni, mi ennek a felét (Zalakomártól) busszal tettük meg (nem azért kékezünk, h aszfalton kutyagoljunk, miközben autók villognak és dudálnak le minket, hiába megyünk szabályosan)
- a Kis-Balaton közepére vezető gátutakon csak engedéllyel lehet kirándulni
- a táskám induláskor 17,4 kg-os volt, melyhez még társult a megpakolt 2 kg-os túramellény is

Gímszarvas

10,4 km
+20 m
-40 m
» Kiskorpád vá. » Turistajelzés » Somogysárd » Turistajelzés » Újvárfalva, Noszlopy-kúria » Turistajelzés » Újvárfalva után este érkeztünk meg, a kúria oldalában pecsételtünk, majd az erdőben elbújva felavattuk hálózsákjainkat
21,3 km
+80 m
-70 m
Újvárfalva után » Turistajelzés » Lencseni-halastó » Turistajelzés » Turistajelzés » Búsvári-tó és madárles » Turistajelzés » Mesztegnyő » Turistajelzés » Gadány alatt a Mesztegnyői kisvasútra kíváncsiak lettünk volna, de a kiírással ellentétben nem járt egyik irányban sem...
a halastavak nagyon jól néznek ki, a kisvasút útvonala is kellemes, a madárles-kilátónál pedig madarakat nem láttunk a víznél, ellenben a vacsora közben rengeteg rablást érzékeltünk
27,5 km
+190 m
-160 m
Gadány alatt » Turistajelzés » Nagyszakácsi » Turistajelzés » Kisvid » Turistajelzés » Nemesvid » TuristajelzésTuristajelzés » Somogysimonyi » TuristajelzésTuristajelzés » Zalakomár vá. » » Zalakaros » Turistajelzés » Turistajelzés/Turistajelzés » Zalakaros kilátó éjjel egymás alatt aludtunk a függőágyainkon - így könnyebb fát találni, illetve egy ponyva is elegendő az eső ellen
Nemesvid és Zalakaros között 17 km-t kéne sétálni főúton, miközben az autósok kürtölnek és villognak, így a táv felét inkább busszal tettük meg (azért csak a felét, mert félúton, a kastélynál kell pecsételni...)
Zalakaroson a kilátótól nem messze kerestünk egy alkalmas helyet az erdőben letáborozni, hogy reggel megcsodálhassuk világosban is a panorámát
Zalakaroson pizzáztunk egyet (amúgy maradtunk a szokásos sólet-hagymásszalonna-szalámi-májkrém iránynál, halkonzervvel és sültcsirkével kiegészítve)
27,5 km
+340 m
-410 m
Zalakaros kilátó » Turistajelzés » Zalaújlak mellett » Turistajelzés » Turistajelzés » Öröm-hegy » Turistajelzés » Turistajelzés » Nagybakónak » Turistajelzés » Kőszikla-szurdok a Turistajelzés-ön » Turistajelzés » Tukora-tető » Turistajelzés » Förhénchegy » Turistajelzés » Palin » » Balatonmagyaród » Turistajelzés » Turistajelzés » Kányavári-sziget az első túranap, mikor nem síkvidéken kellett haladnunk - jólesett kicsit ilyen terepen is haladni
a tervezett 4 nap helyett 3 nap alatt mentünk végig a kitűzött útvonalon, így utsó napra a Kis-Balatont terveztük megtekinteni, így még este át is buszoztunk oda
Balatonmagyaródon szálltunk le és be is sétáltunk a Kányavári-szigetre, ahol egy vékonyka erdősávban töltöttük az éjjelt
8,7 km
+30 m
-10 m
Kányavári-sziget » Turistajelzés » Hídvégi- és Fenéki-tó összefolyása » Turistajelzés » Turistajelzés » Balatonmagyaród » » reggel korán keltünk, szerettük volna megnézni a Kis-Balaton közepére futó útról is a tavat - de sajnos mint kiderült, az csak engedéllyel látogatható...
így a túra csak kevéske lett a napra, de legalább tudjuk, hogy mire kell készülni legközelebb, következő -bringás- túraalkalomra szerzünk engedélyt is