Mátra TT-k: Kékes Maraton 4x & Barangolás a Keleti-Mátrában » 2018.11.02-04.

Eme hétvégén a Mátrában kalandoztunk, két éjjelt töltöttünk kinn, illetve 2 teljesítménytúrán vettünk részt: a Kékes Maraton 4x TT-t ketten, a Barangolás a Keleti-Mátrában TT-t pedig öten teljesítettük csapatostul

» Gyalogtúra    » TT

Tájegység: Mátra
Túra ideje: 2018.11.02-04. » 2 túranap » 2 éj a szabadban
Túra útvonala: Kékes Maraton 4x TT: Mátraháza, volt Nékámszállás, Kalló-kereszt, Mátrafüred, Meleg-forrás, Jávoros-forrás, Kékes, Sas-kő, Disznó-kő, Rózsaszállás, Méhész-kert, Pisztrángos-tó, Gabi-halála, Som-bokor, Kékes, Hidas-bérc, Négyes-határ, Csepegő-forrás, Kossuth-kút, Vályus-kút, Kékes, sípálya, Mátraháza, Somor-patak-völgye, Jávoros-forrás, Kékes | Barangolás a Keleti-Mátrában TT: Parádfürdő, Szent István csevice, Ilona-völgyi vízesés, Markazi-kapu, Hármashatár erdészház, Oroszlánvár, Jóidő-kút, Jámbor tanya, Arborétum, Nemzeti emlékhely, Várbükk, Macska-hegy alja, Parádfürdő
Infó, ötlet: - az útvonal végig jól követhető volt, csak Recsk környékén tévedtünk el picit a sárgán
- az idő kitűnő volt, meleg őszies, csak Kékestetőn volt néha viharos szél
- a két éjjelen függőágyaztunk Mátraháza mellett az erdőben, ott a buszfordulóban pedig vacsoráztunk esténként (a kis hasznos alkoholos főző segítségével)
- táskáink tömege nem volt vészes, mivel a nagy zsákokat sikerült mindig otthagynunk valahol a túra idejére
- első nap a Kékes TT-n ketten mentünk

Házikecske
(2) + »

Kékes Maraton 4x TT útvonala

Péntek este busszal érkeztünk Mátraházára, a település határában függőágyaztunk éjjel.

SzakaszÚtvonalInfó
11,4 km
+690 m
-390 m
Mátraháza » Turistajelzés » volt Nékámszállás » Turistajelzés » Kalló-kereszt » Turistajelzés » Mátrafüred » Turistajelzés » Meleg-forrás » Turistajelzés » Jávoros-forrás » Turistajelzés » Kékes - még sötétben keltünk, a napfelkelte szedelőzködés közben köszönt nekünk
- indulás után folyamatos ereszkedés következett egészen Mátraházáig, ahol nem meglepő módon erős emelkedésre váltott a túra egészen az ország csúcsáig
- kicsit még álmosan tettük meg ezt a szakaszt, de végülis egy kellemes etap volt
- fenn Kékestetőn még nemigazán éledeztek az emberek, üres volt a csúcs
17,2 km
+980 m
980 m
Kékes » Turistajelzés/Turistajelzés » Sas-kő » Turistajelzés/Turistajelzés » Turistajelzés » Disznó-kő » Turistajelzés » Rózsaszállás » Turistajelzés » Turistajelzés » Méhész-kert » Turistajelzés » Pisztrángos-tó » Turistajelzés » Gabi-halála » Turistajelzés » Som-bokor » Turistajelzés » Kékes - a leghosszabb etap, de kellemesen teljesíthető
- felérve a csúcsra tömeggel találkoztunk, csak ebben a körben voltak nyitva a bódék
13,2 km
+680 m
-680 m
Kékes » Turistajelzés » Hidas-bérc » Turistajelzés » Négyes-határ » Turistajelzés » Csepegő-forrás » Turistajelzés » Kossuth-kút » Turistajelzés » Vályus-kút » Turistajelzés » Kékes - a 3. kör előtt kortyoltunk egy sört, illetve ettünk is egy keveset, pihentünk is negyed órát
- nem ez volt sem a leghosszabb, sem a legmeresdekebb rész, de valamiért sok erőnket kivette, az utolsó kilométereket azért megéreztük
6,4 km
+360 m
-360 m
Kékes » Kékes sípálya a Turistajelzés-en » Mátraháza » Turistajelzés » Somor-patak-völgye » Turistajelzés » Jávoros-forrás » Turistajelzés » Kékes - lefele a sípályán meglepően könnyedén és gyorsan haladtunk
- az etap közepén ittunk egy -t Mátraházán
- felfele menet is jól haladtunk, mondjuk nem volt egy hosszú szakasz ez
- a TT után busszal értünk vissza Mátraházára, aminek a határában töltöttük az éjjelt
Összesen: → 48,2 km ↗ 2700 m ↘ 2400 m
Arányok: +56 m/km emelkedés; -49,8 m/km ereszkedés; 105,8 m/km szintváltozás

Az éjjelt ismét Mátraháza szélén töltöttük, másnap itt találkoztunk a csapattal.

Barangolás a Keleti-Mátrában 30 TT útvonala

Előző napi túra után az éjjelt Mátraházán töltöttük, reggel itt vett fel minket Béci és Böbi útban Parádfürdőre.

SzakaszÚtvonalInfó
28,7 km
+1240 m
-1240 m
Parádfürdő » Turistajelzés » Szent István csevice » Turistajelzés » Turistajelzés » Ilona-völgyi vízesés » Turistajelzés » Turistajelzés » Markazi-kapu » Turistajelzés » Hármashatár erdészház » Turistajelzés » Oroszlánvár » Turistajelzés » Turistajelzés » Szederjes-tető » Turistajelzés » Turistajelzés » Jóidő-kút » Turistajelzés » Jámbor tanya » Turistajelzés » Arborétum » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés » Recski Kényszermunkatábor Nemzeti emlékhely » Turistajelzés » Várbükk » Turistajelzés » Macska-hegy alja » Turistajelzés » Parádfürdő - Böbivel, Jocival és Bécivel 5-en mentünk együtt a TT-n
- az előző napi táv meglátszott azért Viktoron és rajtam is, így a túra legvége nekünk szenvedősre sikerült
- a nem túl sok szint egésze a táv közepén érezteti hatását, azért ez is nehezítés volt
Arányok: +43,2 m/km emelkedés; -43,2 m/km ereszkedés; 86,4 m/km szintváltozás

Parádfürdőn Jocitól elváltunk, Béci hozott vissza Pestre hármunkat kocsival.

Kékes Maraton 4x, első napi TT leírása

Már egy nappal korábban, pénteken leutaztunk a Mátrába, hogy a TT napján ne kelljen túlontúl korán kelnünk, és minél több energiánk maradjon a menetre

Mindkét éjjel Mátraháza mellett függőágyaztunk és vacsoráztunk, szombaton a Kékes TT itt kezdődött, másnap reggel Pedig Béci vitt el minket innen kocsival Parádfürdőre, az akkori starthelyre.

Szombaton az ország csúcsát 4-szer másztuk meg, így nem kis szintet kellett leküzdenünk - a 48,2 kilométeres táv 2700 méter emelkedéssel és 2400 méter ereszkedéssel párosult. Hát nem volt egyszerű

De az idő és a táj is pompás volt, a 4 kört a szervezők mind másfele vitték, gyakorlatilag ugyanazon az úton kétszer alig kellett mennünk - és ami talán még jobb, az aszfaltot is szinte teljesen elkerülhettük

A Kékes csúcsát pedig így 4-szer láthattuk - 08:53-kor még üresen, 13:13-kor kirándulóval tömötten, 17:30-kor már az alkonyban, 19:51-kor pedig már sötétben, elhagyatottan. Mindegyik alkalom más és más volt, hangulatosan, szépen

Viktor - 08:53

Sziasztok!

Egy kis nyárias ősz
Böbi, Joci, Viktor

A hosszú hétvége sem múlt el túra nélkül... Hál´ Istennek.

Ha csak egy napra is, de ellátogattam a Mátrába egy remek kis csapat társaságában. S rögtön egy TT-t le is nyomtunk

Parádfürdőn volt a rajt/cél állomás. Innen másztunk fel a Kékes irányába, keresztül az Ilona-völgyön, megcsodálva - a magyarországi viszonylatban igencsak méretes - Ilona-völgyi vízesést. A Kékes-tetőtől nem messze, keleti irányba fordultunk és sűrű hegy-völgy váltásokkal haladtunk az Országos Kéktúra útvonalán, hat kisebb csúcsot is meghódítva. Ezen a szakaszon csodálatos volt a panoráma, szinte végig. A késő őszi napsütésben és a késő nyári (!) párás melegben bukkant fel többször is a Kékes és a recski kőfejtő, no meg a Mátra változatos lankái. Szinte meg is feledkeztünk fáradalmainkról...

A kék jelzést elhagyva igyekeztünk a volt recski munkatábor felé, ahol tettünk egy kis betekintés a sötét múlt egy darabjába. Innen már a lemenő nap kíséretében ballagtunk be Parádfürdőre.

Kis csapatunk minden tagja derekasan helytállt és a 8 órás szintidőn belül teljesítette a majd´ 30 km-es távot (~ 1250 m szint).

Vagány hely a Mátra keleti része is, igazán érdemes ide (is) visszatérni...