www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

bringatúra » vadles » Bringatúra és Vadles » 2013.07.21.

A VADles

Mentünk hát úttalan utakon, / Aszfalton, betonon és salakon. / Meredek emelkedő nem állja utunk, / Nyomtuk neki, amíg csak volt szuszunk.

Néha meg-megálltunk - tolás is megteszi - / Gyilkos egy út ez a Budakeszi... / Üres az út, de lassan haladunk, / Negyed hatra mégis ott vagyunk.

Vadat láttunk egyből rengeteget, / Az őzek csak úgy elözönlik a réteket. / Kedvünk lenne vidám éneket / Rengeni, de a csendtilalom nem engedi.

Halkan fotózunk, távol a csorda, / Koczog közben szól: ´Nézz mán oda!´ / Ahogy balra fordul a fejünk, / Szarvasokat pillant meg szemünk.

Kettő is van, békésen legelész, / Van hát itt állat, nincsen vész, / Közben egy róka, kicsit csenevész, / Eléjük lopakodik a kis merész.

Mi csak ámulunk, s bámulunk, / már meg van koronázva a napunk. / S míg őrülten fotózzuk őket, / Illedelmesen elvonulnak az őzek.

S maradtunk hát egyedül, / S a csend közöttünk megül, / S Koczog közben köhög mint ´állat´, / Ettől elriad minden állat.

Felkelt a nap, sugarai elárasztják a rétet, / Ideje volna megmelegíteni az étket. / Félbemarad a melegítés, hisz dolgunk sok, / Mert mögöttünk megjelentek szarvasok.

Három példány, szép nagyok, / Képet készíteni sajnos nem tudok, / Gyorsak ezek az agancsosok, / Kettőnek az a agancsa sok,

Mivel kettő hím, egy nőstény, / Mögöttünk csörtettek, ez tény. / Fotózni sajnos nem sikerült őket, / Pedig szerettük volna, mint a faszállító* pucér nőket.

* faszállító = erdész lány, ki a rőzsét cipeli

Harkály is kopácsolt arrébb egy erdősávval, / Szöcske is ugrándozott a réten ezer számmal, / Kép is készült mindről hibát nélkülözve, / Viktor közben feküdt a réten megkötözve.

Persze ez csak vicc volt, a pia hatása, / Hazamentünk robogva, hátunkon a táska / Nehéz, de mi az iramot mégis bírtuk, / Túra után ezt a verset írtuk.

A végén a Véghnél végeztünk, / S végül e vers kerekedett belőlünk. / Borból nem volt hiányunk, / Így még most is piálunk.

Szóval...

Elhatározván, hogy VADat lesünk, / VADat gondoltunk, / S VADul kitekertünk / A VADonba...

-V- -K-

Túra ideje: 1 túranap|Megtett táv: 36.2 km|Szintemelkedés: 300 m|Írta / szerkesztette: Viktor és András

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |