www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

bringatúra » Szív-túra - Emléktúra » 2017.06.04-05.

Báder Feri pár hete halt meg, a megemlékezés róla pedig a túra másnapján volt - így szinte adta magát a gondolat, hogy ezen a hétvégén az egyik legjelentősebb vele közös túrát ismételjük meg - a 4 évvel ezelőtti Szív-túra útvonalát kerekeztük végig.

Vasárnap reggel indultunk, a belvárosban találkoztunk, majd az utunkat a már igen jól ismert Dunaparton folytattuk észak felé. A városban évek óta főképp bringával közlekedünk, így az első 10-15 km nem igazán hozott izgalmakat. A Római-part viszont már szimpatikus volt, a korai órákban sokan nem jártak errefele. Nem siettünk, sok-sok pihenőt iktattunk a túra útvonalába, egy kellemes és könnyed nap volt.

Szentendre 35, Visegrád 60, Esztergom pedig 85 km-nél következett. Szép komótosan fogyasztottuk a kilométereket és a sört is. Esztergomban megnéztük Párkány panorámáját, majd kanyarodtunk is rá a Dobogókő felé vezető útra. Most nem sátraztunk a domboldalban, hanem betekertünk az erdőbe, és egy bő km-es saras terepezést követően tettük fel függőágyainkat a ponyva alá az aznapi 92. kilométerünknél - még épp időben, mire végeztünk a művelettel eleredt az eső, kicsit még így is megáztunk.

Másnap nem siettük el az indulást, de szintén nem is kellett rohanni, volt időnk pihenni. Most is nehéz volt, de azért jóval könnyebben tekertünk fel Dobogókő csúcsára, mint 4 éve Ferivel - talán nem hagyott volna le minket annyira ... :)

A panoráma megtekintése után még átnéztünk a terepen kb. kilométerre lévő Rezső-kilátóhoz, majd a Turistajelzés-on tértünk vissza az aszfaltra. És megkezdtük a suhanást Pomáz felé.

Némi időt eltöltöttünk ott, majd az Omszki-tó lett a következő megálló. Viktor fürdőzött egyet itt is (előző nap a Dunában is megmártózott), végül már csak a Duna partját követve vissza kellett térnünk a fővárosba.

Nem volt egy nehéz túra, 4 éve azért jóval nagyobb kihívás volt - de minden perce megérte szintén, egy kellemes hétvégét zárhattunk.

Túra ideje: 2 túranap|Megtett táv: 158.6 km|Szintemelkedés: 700 m|Írta / szerkesztette: Viktor és András

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |