www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

gyalogtúra » Pilis nappal, Pilis éjjel ... » 2011.05.21.

Ezt a viszonylag hosszú túrát (kb. 40 km), mi 18 óra alatt tettük meg, és jól elfáradtunk. Dobogókőről indultunk, innen kis eltévedéssel a Lukács-árokban találtuk magunkat, amit nem a turistáknak fenntartott sárga ösvényen hódítottunk meg. Lent az árokban, a patakmederben küzdöttük át magunkat az akadályokon. Ez elég nehéz terep, de aki pont az ilyet szereti, annak meleg szívvel ajánlom.

Ebédünket Dömösön, a Duna partján költöttük el, magunk előtt a Dunakanyar csodálatos látványával.

Visszafele a Rám-szakadékot választottuk, ami annak ellenére, hogy ki van építve, szintén felejthetetlen élményt nyújtott. Dobogókőre ismét felérve, a sárga jelzésen indultunk el a Holdvilág-árok felé. Időközben besötétedett, így ´volt szerencsénk´ pár éjjeli vaddal is kalandba keveredni.

A Holdvilág-árkot is végigjártuk, bár a sötétség miatt itt nem gyönyörködhettünk a táj szépségében. Ezután legyalogoltunk Pomázig, ahonnan az első HÉV-vel hazautaztunk. Nagyon-nagyon ajánlom mindenkinek ezt a túrát, vagy ennek a túrának bármelyik részét! A kilátás, az erdő, a környék teljesen elvarázsolja az embert. A vadregényes tájat, a források hűsítő vizének zamatát nem lehet papíron, szavakkal leírni, ezt mindenkinek a saját szemével kell látnia. A Lukács-árokban való sétához azonban jó, ha van az ember lábán egy jobb túracipő! Kullancsriasztót is érdemes használni, mivel kettőnkben 5 kullancs is megkapaszkodott az erdő sűrűjében.

Túra ideje: 1 túranap|Megtett táv: 40 km|Szintemelkedés: 600 m|Írta / szerkesztette: Viktor

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |