www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

gyalogtúra » Dobogókő (24h) » 2011.06.10.

Sajnos fél évet csúszik a dokumentáció, így a pontos adatokat már nem tudjuk rendesen megadni, de azért megpróbálkozunk a történések hiteles leírásával.

A túránk ismét Dobogókőn kezdődött, ahova Batthyány-tér - Pomáz - Dobogókő átszállásokkal jutottunk el HÉV-vel és busszal. Lukács-árok legutóbb annyira megtetszett, hogy ismét végig akartunk sétálni rajta, így az aznapi túrát azzal kezdtük. Ezután a Vadálló-kövekhez kapaszkodtunk fel, az ott készült képek is bizonyítják, hogy a panoráma olyan, mint Dobogókőről nézve. Később erőltetett menetben a Prédikálószékhez jutottunk el, meredek lejtőn haladva. A kilátás onnan tökéletes. Minden azelőtti általunk megcsodált tájat felülmúl...

Óránkra pillantva még jobban sietve elindultunk visszafelé.

Prédikálószék után nem a turistaúton haladva, iránytű segítségével egyenesen Dobogókőnek vettük az irányt - aminek az lett az eredménye, hogy eltévedtünk. Egy jó adag bóklászás után kijutottunk az ismert útra, és szinte futva felfelé haladtunk a Rám-szakadékon, hogy elérjük az utolsó Dobogókőről induló buszt.

Sajnos nem volt szerencsénk, 20 perccel lekéstük. Így vettünk pár sört, lesétáltunk 1-2 megállót, és egy fedett buszmegállóban megittuk jutalmunkat. Később egy másik buszmegállóban lefeküdtünk pihenni, és váltakozva vacogtunk a hidegtől, illetve aludtunk, míg hajnalban meg nem jött az első busz.

Túra ideje: 1 túranap|Megtett táv: 25 km|Szintemelkedés: 790 m|Írta / szerkesztette: Viktor és András

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |