www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

gyalogtúra » 15. OKT nagyja » 2012.12.18.

Elérkezett az idő, hogy teljesítsük a 15. számú Kéktúra útvonalat, mely a Rozália-téglagyárból visz fel Dobogókőre. Hozzánk hűen, nem meglepő módon, már a buszról való leszállást is elhibáztuk - egyrészt én majdnem még a buszon elestem, másrészt pedig egy megállóval hamarabb szálltunk le a kelleténél.

Mindenesetre felsétáltunk egy bozótoson átvágva a téglagyár pecsételőhelyéhez, majd megkezdtük túránkat. A szakasz elején cuppogott bakancsunk a sárban, és meglehetősen nehézkes volt az előrejutás. Az idő is meglehetősen ködös volt, így a csípős hideg mellett ez csak fokozta hidegérzetünket. Kis idő múltán átkeltünk a Bécsi út másik oldalára és megkezdtük az emelkedést.

Első nevezetes pontunk, amit elértünk a Teve-szikla volt, fotóztunk is ott jópárat. Az ´Egri várat´ szintén meg akartuk tekinteni, de sajnos észrevétlen elhaladtunk mellette; képeinken viszont szinte látszik. Emellett nevezetes esemény Viktor esése még ennekelőtt Pilisborosjenőn. A sáros földről rálépett a ferde füves részre, ami kiszaladt bakancsa alól, így kirántotta maga alól a lábát.

A Kevély-nyergi pecsételőhely előtt megtekintettük a Kevély-nyergi kőfülkét, majd elfogyasztottuk szendvicseinket. Később a Szent-kút felé vettük utunk, de előtte még tettünk egy kis kitérőt a Macska-barlanghoz. Szép barlang lehet, de az eső elkezdett csöpögni, így nem kockáztattuk, hogy időt húzva mélyebben is megismerjük, ezáltal később elázzunk.

A Szent-kútnál megmelegítettük sóletünk, jól laktunk, majd a pihenő után folytattuk utunkat. Pilisszentkeresztet néztük ki következő állomásunknak, de sajnos elvétettük az irányt, így 1-2 km-es kitérőt tettünk feleslegesen. Idő előtt ránk sötétedett, így nem kockáztattuk, hogy felmegyünk Dobogókőre; jó eséllyel lekéstük volna utolsó buszt - ha egyáltalán feljutunk. Pilisszentkereszten söröztünk kicsit, és véget is ért számunkra a Kéktúra eme szakasza.

Túra ideje: 1 túranap|Megtett táv: 21 km|Szintemelkedés: 700 m|Írta / szerkesztette: Viktor és András

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |