www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

gyalogtúra » Pilisi kiruccanás » 2015.12.29.

Az év legutolsó időszakában rendszerint áldozunk pár napot a túrázásnak, ez idén sem lett másként. Egy könnyed Pilis túra mellett döntöttünk ebben a napsütéses időben.

Pilisszentkeresztre mentünk kocsival, onnan indulva tettünk meg egy kört a környező hegyeken. A Pilis-tetőt vettük célba elsőként, és az ösvényeket mellőzve nyíl egyenesen mentünk fel a csúcsra. A menet nem volt egyszerű, de különösebb nehézségek nélkül sikerült feljutnunk, hogy megcsodálhassuk a panorámát és reggelizzünk egyet.

Második állomásunk a Hosszú-hegy tetején lévő kilátópont volt, a panoráma magával ragadó itt is. A távolban a távcső segítségével még a Nagy-Kopasz és a János-hegy kilátója is felfedezhető.

Kis játék következett ezután: a térképen kijelöltem egy turistautaktól távoli vadetetőt, melyet Viktornak meg kellett találnia a térkép és a tájolója segítségével. A feladatot szinte tökéletesen teljesítette, bár jelen esetben a vadetető mindössze egy kirakott szalmabálát takart. Ekkortájt lettünk figyelmesek némi csörtetésre is - egy európai dámvad (dámszarvas) csorda haladt 40-50 méterre tőlünk az erdőben, távcsővel jól megnézhettük őket magunknak :)

Végezetül még Pilisszentkereszt előtt egy kellemetlen tapasztalat is társult hozzánk - Viktor lábát a település előtt a turistaúton megkapta egy szemből a gazdájával érkező kutya. Szerencsére baja nem lett, csak a gatyája szakadt ki kissé. A gazdának nevezett nőnemű véglény annyit tudott erre közölni, h "nem szokása pedig", illetve nem számított itt emberekre...

Ezt a végső kalandot leszámítva egy kellemes és tökéletes túrát zárhattunk, jó volt még utoljára kimozdulni 2015-ben.

Boldog Új Évet mindenkinek!

Túra ideje: 1 túranap|Megtett táv: 16.7 km|Szintemelkedés: 950 m|Írta / szerkesztette: Viktor és András

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |