Bükkös Kör 31 » 2019.06.22.

A Bükkös kör nevű kihívást teljesítettük (Viktor, Zsolt, Attila és Kristóf), Andris sajnos a túrán nem tudott részt venni.

» Gyalogtúra

Tájegység: Pilis-hegység
Túra ideje: 2019.06.22.
Túra útvonala: Szentendre, Szarvashegy, Pilisszentlászló, Bölcső-hegy, Kő-hegy, Szentendre
Infó, ötlet: - Nagyon-nagyon meleg volt, ami főképp a túra elején jelentett nagy gondot, amíg kijutottunk Szentendréről.
- Vízvételi lehetőség volt bőven.
- Rengeteg szúnyog
- Út elején nagy dzsindzsa (Szentendre és Szarvashegy között)
- Párszor eltévedtünk, de a track-et nézve hamar korrigáltunk...

Orrszarvúbogár
Nagy szarvasbogár
(1) + »
Vizisikló

Bükkös kör - első teljesítés

Szombati programnak az egy hónapja létrejött Bükkös kör végigjárását terveztük be. A túrára 4-en verődtünk össze: Kristóf, Zsolt, Attila és én (Viktor).

Reggel a Kelenföldi pályaudvarnál találkoztunk 3-an, Zsoltot út közben vettük fel. Attila jóvoltából kocsival közelíthettük meg a rajtot. A szombat reggeli csúcsforgalom miatt az indulás csak 11 óra utánra sikeredett: 9 óra szintidővel számolva, este 8-ig kellett visszaérnünk.

Az út első részén Szentendre hangulatos utcáin baktattunk, a Bükkös-patak mentén (innen a neve a körnek). Útközben egy piacon sárgabarackot és rétest vásároltunk magunknak, majd bevetettük magunkat a dzsindzsásba: csalánból és szúnyogból volt bőven, felváltva csíptek minket... Végül eljutottunk a Skanzen melletti kék kúthoz, ahol pihentünk egy sort. Eddigi utunkat a kánikula nehezítette leginkább, meg egy apró eltévedés Szentendre határában. Felkaptattunk a Kaptató utcán, és a Szarvashegyen az első ellenőrzőponton találtuk magunkat. Illetve utána... ugyanis a kód egy vaskapura volt rögzítve, de nekünk háttal, így vissza kellett sétálni kicsit, hogy rögzíthessük az áthaladásunk.

Pilisszentlászlóig kellemesebb volt az út, árnyas erdőben, nagy hasadékok mentén jutottunk el a faluig. Beérve rögtön egy kék kút fogadott, amit betámadtunk egyből, víz vételezés céljából.

A 2. ellenőrzőpont a Kisrigó étterem kapujában volt; itt ránk szakadt az ég, így nem tehettünk mást, beültünk a hírhedt Kisrigóba (mármint az én nevem hírhedt ott...). Tibi a főpincér meg is ismert (´hát Önöket nem lehet elfelejteni´), pedig az ´incidensünk´ Andrissal több, mint két éve történt. Hiányolta is Andris barátomat: elmondása szerint - ´mint egy kívülálló, én úgy látom a kapcsolatukat, mint egy igen régóta házas pár. Pár óra alatt a kapcsolatuk hihetetlen mélységekbe zuhan és magaslatokra szökken´.

Az eső nem könnyítette meg a továbbindulásunk: a felázott talajon Kristóf és én is tanyáltunk... A Turistajelzés-et követve hamar eljutottunk a Sikárosi-réthez, innen a Turistajelzés-en haladva (és többször is eltévedve) a Bölcső-hegyre kapaszkodtunk fel, ahonnan sietősebbre véve a tempót (szorított a 9 órás szintidő) lekocogtunk Lajosforrásig. Itt rövid ivászat, majd tovább a Kő-hegyre és innen le Szentendrére.

A szintidő végül meglett: 8 és fél óra alatt beértünk, és meglepesünkre még érmet is kaptunk (az iroda csak 6-ig volt nyitva hivatalosan, de még ott találtunk egy hölgyet, aki adott nekünk érmeket, és csinált rólunk fotókat).

Jutalomfagyi után fáradtan (és iszonyat büdösen) hazafele vettük az irányt.