Keleti-Alpok túra » 2019.08.12-20.

A 2019-es Alpok turank is sikeresen teljesitette valt

Pericnik-vizeses, Mangart, Tre Chine, Marmolada, La Busa, Cortina melletti vizeses pipa - majd a vegen Balcsi

» Gyalogtúra    » Magashegyi túra    » Via ferrata    » Sziklamászás    » Külföldi út

Tájegység: - Olaszország (Dolomitok) - Szlovénia (Júliai-Alpok)
Túra ideje: 2019.08.12-20. » 6 túranap » 8 éj a szabadban
Túra útvonala: Szlovénia, Júliai-Alpok: Pericnik-vízesés, Mangart (3343m) — Olaszország, Dolomitok: Tre Cime di Lavaredo, Marmolada, Cima Pape oldala, Cortina d´Ampezzo melletti vízesés
Infó, ötlet: - személyes magassági rekordunk megdöntve: meghódítva a Marmolada 3343 méter magas csúcsa :) (egyben az első háromezresünk, illetve az első gleccserünk is)
- egy jó (esetleg zárható) vödör hasznos a vízszállításhoz és mosdáshoz is
- kocsival kemping szék nagyon hasznos lehet mindenképp, talán kempingasztal is
- a papucs is jól jöhet, hogy ne kelljen mindig cipőben lenni
- naptej kell, a falakon könnyű leégni
- érdemes főzéshez edényre fedőt vinni, nagyban felgyorsítja a folyamatot (ha nem kocsival vagyunk, akkor az alufólia is kiválthatja azt)
- szerpentineken (is) vezetve figyelni kell, mert sok az állat; satuzva centiken múlt, hogy egy őzet nem ütöttem el
- hazafele olyan viharba kerültünk Ausztriába, hogy az ablaktörlő lapát nem levehető műanyag része működés közben a csavar mellett letörött és elszállt menet közben (mondjuk míg üzemelt is alig láttuk valamit az eső magas intenzitása miatt)
- új ötlet, de túravezetésekhez érdemes lehet (túrázós) viccekkel készülni :D
- a 2018 eleji új szabályozás miatt már a magashegyi túrákat is a gyalogos (vagy kerékpáros) túrák pontozása szerint kell számolni, a végösszeget 2-vel szorozva; tehát megszűntek a magashegyi kategóriák

Európai mókus

Napi táv és szint Helyszín Időpont Infó
Budapest HUN - ?? AUT H
2019.08.12.
Kocsibérlés, bevásárlás a hétre, illetve utazás másnap hajnalig - majd alvás egy erdőben Ausztriában.
1,3km
2019.08.14.
Padola ITA, erdő Cs
2019.08.15.
Utazás és pihenőnap. Másnap akartuk teljesíteni a Popera-kört, de a hajnali eső sajna buktatta a tervet.
10,4km
2019.08.19.
Szentgotthárd HUN - Fonyód HUN - Budapest HUN K
2019.08.20.
Hazafele még fürödtünk egyet a Balcsiban, majd Pesten kiganéztuk a kocsit is.
∑ táv: 52,7 km
∑ szint: ±6080 m

1. Nap Pericnik

A leutazás nem volt a legzökkenőmentesebb procedúra: a tervezett pénteki indulásból hétfő lett, és a kocsibérléssel is meggyűlt a bajunk, de végül este 11 után el tudtunk indulni Szlovéniába. Egy közeli Tescoban elintéztük a bevásárlást, és 1 óra körül indultunk is tovább. Reggel megálltunk aludni egyet Ausztriában, így Mojstranába csak délután értünk le.
A Vrata-völgyben lévő Pericnik-vízesést jártuk körbe. Az 52 méter magas vízesés (Szlovénia egyik legmagasabb vízesése) az útról könnyen megközelíthető. Miután megcsodáltuk a számunkra már ismerős vízesést, a felső kisebb (16 méter magas) vízeséshez is felkapaszkodtunk. Itt aztán sikerült jól benedvesednem, ugyanis a szikláról mindenhonnan csöpögő víz útjába álltam... Innen fentről letekintettünk az alázuhanó víztömegre is, ezt tériszonyosoknak nem ajánljuk!
Mivel a pólóm csurom víz lett - és az idő sem volt éppen túl meleg -, így hamar véget ért ez a kis ´bemelegítő´ séta.
Másnapra a Stenar (2501m) meghódítása szerepelt a terveink között, de az időjárás közbeszólt...