Pilisi kalandozás » 2018.11.18.

Eme vasárnapon -sokszori útvonalterv-módosítást követően- a Pilis déli részén kalandoztunk kicsit. Több olyan helyet is felkerestünk, melyeket már régóta szerettünk volna megcsodálni. Érdekes helyekből és panorámákból sem volt hiány, remek egy bakancsolás volt

» Gyalogtúra

Tájegység: Pilis
Túra ideje: 2018.11.18.
Táv-szint arányok: Szintemelkedés: +48 m/km
Túra útvonala: Külső-Bécsi út, Jenői-torony, függőhíd, Nagy-Kevélyi-kőfülke, Kevély-nyereg, Kis-Kevély, Mackó-barlang, régi kőfejtő, Oszoly-csúcs, Oszoly-rét, Árpád-szobor, Pomáz
Infó, ötlet: korán sötétedik már, így érdemes a felkelő nappal egyszerre tervezni a túra kezdetét

Túra leírása

Tegnap a Szénás Kör volt tervben Koczog pajtival. A Margit-hídon döntöttünk úgy, hogy inkább mégsem (a BKV-s utazás hossza miatt). Helyette Pilisborosjenőre buszoztunk, és egy korábbi túratervem felét teljesítettük.

Kövesbércnél leszállva elindultunk a kék jelzésen felfele, de a Teve-szikláig nem mentünk el, hanem helyette balra a kék pluszon letértünk. Jenő-tornyot, illetve egy régi függőhidat kerestünk fel. A toronyt (ami egy kb. 30 méter magas szikla) meg is másztuk, bár a lejövetel róla kicsit ´parásra´ sikerült, de végül nem zuhantunk le . A tetejéről a közeli Kevélyekre láttunk rá. A híd elég tropa állapotban van, átmásztunk rajta, meg vissza de semmi extra...

A Kevély-nyeregre ezután a zöld sávon jutottunk fel: a kőfülke felett a kilátásban gyönyörködtünk, és megebédeltünk. A nyeregből kivételesen nem a Nagy-Kevély felé indultunk, hanem a Kis-Kevély felé. A tetőről ráláttunk a Teve-sziklára és az Egri-várra. Ma ez a két látnivaló csak ilyen távolságból került bele a kirándulásba. A sárga jelzésen ereszkedtünk le a Kis-Kevély oldalán, érintve a Mackó-barlangot. Csúcs-hegy majd Oszoly. A kilátás pazar volt végig. Oszoly csúcsán már sötétedett: itt megittunk egy sört, és gyönyörködtünk a látványban: alattunk Csobánka a magyar ´mini Svájc´.

A túra második fele Kiskovácsi feletti Csikóvár hegyek meghódítása lett volna, de úgy döntöttünk, hogy ez majd egy következő túra lesz. A sárga jelzésen mentünk be Pomázra, útközben az Árpád emlékművet (már sötétben) néztük meg.