Vadkemping túra kezdőknek » 2024.03.02-03.

Összefoglalva nagyon röviden: egy kellemes hangulatú túra 26 fővel. Túra nappal, köddel és szemerkéléssel; éjjeli minitúra 13 fővel; vadkempingezés; túra kellemes tavaszi időben, panorámákkal.

Részletesebben a történet megtalálható alább »

» Gyalogtúra    » Túravezetés

Tájegység: Budai-hegység
Túra ideje: 2024.03.02-03. » 2 túranap » 1 éj a szabadban
Túra útvonala: Nagykovácsi, Nagy-Kopasz, Tarnai-pihenő felett | éjjeli túra a Tarnai-pihenőig és vissza | Tarnai-pihenő felett, Tarnai-pihenő, Nagy-Kopasz, Nagykovácsi
Infó, ötlet: - 34-en jelentkeztek a túrára, és az esős idő ellenére is eljöttek 26-an
- korban nagy szórással, és meglepően kellemes csapat gyűlt össze
- volt ködös esős és kellemes napos idő is
- pozitív visszajelzések jöttek a kezdő vadkempingesektől

Magyar nünüke
Kis hőscincér
Közönséges földigiliszta

Az első vadkemping

A ´Vadkemping túra kezdőknek´ kiírásomra még eme késő téli időpont ellenére is 34-en regisztráltak, melyből még az aznapi esős idő dacára is 26-an eljöttek. Ráadásul egy nagyon kellemes csapat állt össze, meglepően pozitív csalódás volt szinte minden értelemben, pedig nem ´vártam´ keveset.

Kezdő nap

Sátorváros

Szóval a menetet 27-en kezdtük meg a borongós-ködös-esős időben Nagykovácsi buszállomásán. Nem terveztem bonyolult útvonalat, gyakorlatilag a Sisakvirág tanösvény és Turistajelzés egy részét jártuk be Nagykovácsi és a Tarnai-pihenő között. Az elején még az esőkabát is szükségeltetett, bár legalább annyira hideg nem volt. Elöl jellemzően két tapasztaltabb túratársam vezetett, én inkább hátul maradtam, hogy jó szokásomhoz híven, de kivételesen senkit ne hagyjak el.

A Nagy-Kopasz Csergezán Pál-kilátójához az út kellően sarassá vált az esőtől, így a nem túl vészes szint is picit küzdelmesre sikeredett. De felértünk végül mindannyian és meg is csodálhattuk a tetszetős panorámát. A kilátás minden alkalommal más, most a tejködös pompáját mutatta meg nekünk a hegy.

Kis pihenést követően folytattuk is a bakancsolást, innen alig egy kilométerre néztem ki a táborhelyünket - szűk egy éve voltam itt legutóbb, a Túra túravezetőkkel vadkempingelésemkor, onnan is jött az ötlet. A sűrű ködben a sátrak felállítása és belakása gyakorlatilag mindenkinek gyorsan és sikeresen ment, pedig voltak közöttünk kezdők. Mondtam én, hogy remek a csapat.

Sütögetünk, mulatunk

A táborverés után a sütögetés volt a tervezet, bár azért volt munka a tábortüzek beüzemelésével a csupavíz faadag miatt - azért közös munkával létrehoztuk a két csodásan lobogó tüzünket. A füstölés állandó volt, de nedves-vizes fánál ez elkerülhetetlen.

Közben az alkony is közeledett, de a jó hangulatot ez csak fűtötte. A tüzek körött csoportosultunk, a gyerkőcök pedig közben futkároztak és játszottak, illetve egy kis ideig még a szikravetővel is ismerkedtek, kellő sikerrel.

Az leszálló sötétség folyamán ki-ki megsütötte a maga vacsoráját, élvezve az estét, majd nyugovóra tért a csapat.

Egy része legalábbis, mivel az elvetemültebbekkel ismét nyakunkba vettük az ösvényt. Ha már adott volt a lehetőség, 14-en még kisétáltunk a Tarnai-pihenőhöz az éjszakában. Ekkor már szakadozott a köd, így a távoli fényeket is megcsodálhattuk onnan.

Visszatérve a sátrakhoz ismét csökkent a létszám, de páran még koccintottunk és beszélgettünk egyet, ha már így alakult.

Végső nap

Sátorváros felülről

Reggel az egyik versenyzőnknek korán el kellett mennie, illetve később még a két két gyermekes család is elindult előre egy túratársunkkal, így végül 19-en maradtunk indulásra. A tábor összeszedése flottul sikeredett, szemetet sem hagytunk magunk mögött, a parazsat is eloltottuk, illetve a megbeszéltek szerint, pontban 9 órakor el is tudtunk indulni.

Csoportfotó a Tarnai-pihenőnél

Nappali fényben is megtekintettük a Tarnai-pihenőt, így már igazi panorámát adott nekünk - szerencsére a túra további részében is kellemes-tavaszias időn osztozhattunk. Ott elkészítettük a csoportképet is, és indultunk is vissza végül.

A Nagy-Kopasz felé ismét volt egy kis kaptatás, de felérve a csúcsra teljes körpanorámát kaptunk - melynek nagy része szép kilátás volt, egy szeletkéje viszont még mindig a tejköd uralma alatt maradt. Kis pihi következett itt is, majd tovahaladtunk.

Nagykovácsi felé

Nagykovácsi felé kiélvezhettük a napsütést és kellemes környezetet, majd beérve a városba és a buszmegállóba végeszakadt a kalandunk.

Szerencsére este is és reggel is tudtam a táborhelyen drónozni picit, így talán lett néhány érdekes felvétel.

Remélem a többieknek is legalább annyira tetszett ez a kerek 24 óra közös idő, mint nekem. Én nagyon örültem, hogy ilyen csapat jött össze. Többen érdeklődtek egy folytatás iránt, és egy ilyen vadkemping után nem kérdés, hogy tervezek még ilyet.

Bátran állíthatom, folyt. köv.

Kedvcsináló

Drónvideók

Vadkemping - ködös (drón) »
Vadkemping - napos (drón) »
Vadkemping - Tarnai-pihenő »