www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

bringatúra » Szentendrei-sziget Márkkal » 2013.03.03.

A túra egy könnyű tavaszindító tekerés tervével kezdődött - és mint mindig, most sem álltuk meg egy kicsit magasra tenni a mércét...

Alapötletként egy max pár10 km-es kiruccanás volt a cél; de ügye az mégse ránk vallana... Egy szó mint száz, első túrának kitűztünk egy 100 km feletti távot. Kellemes volt :)

Reggel találkoztunk a Népligetnél, 3-an indultunk neki a kalandnak, Márk csatlakozott hozzánk. Nagy bringás a srác, profi kétkerekűvel.

Népligettől indulva áttértünk a budai oldalra, majd a Duna mentén haladtunk észak fele a bicikliúton. Szinte az egész túra során bringaúton száguldhattunk. A megszokott helyen, az északi vasúti összekötő híd alatt pihentünk meg lényegében először, persze miután bevásároltunk némi élelmet egy útba eső Auchanben.

Folytatva utunkat észak fele áthaladtunk a Megyeri-híd alatt (aholis Márk bemutatott egy mérnöki pontossággal megtervezett esést; pontosabban mondva dőlést), majd lassan egy erdőn és pár km embertelen SZAR úton áthaladva megérkeztünk Szentendrére.

Mindössze pár perc pihenő után folytattuk utunkat. Leányfalu után Tahitótfaluba értünk, ahol az egyetlen hídon áthaladva felértünk a Szentendrei-szigetre.

Ott egy könnyed szendvicsezéstől felfrissülve újra nekiindultunk, és egy jó hosszú, pokoli szembe szélben végigszenvedett táv után elértük a Kisoroszi táblát. Egy szusszanás után pedig letekertünk a partra, a sziget északi csücskébe; egy km-nyi sártengert hagyva a hátunk mögött.

Megpihentünk, majd visszaindultunk, azonos úton. Visszafele Szentendrén álltunk meg hosszabb időre, ott ért el minket a sötétség. Utána már csak lámpafényben tekerhettünk.

Az északi vasúti összekötő hídnál váltunk el egymástól, közös túránk ott ért véget.

Nehéz túra volt, de mindenképp jó és emlékezetes.

Túra ideje: 1 túranap|Megtett táv: 112.7 km|Szintemelkedés: 0 m|Írta / szerkesztette: András

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |