www. turaoldal .hu

Főoldalwww.turaoldal.hu TúráinkBakancsos és bringatúrák 2011-től TermészetjárásTurista alapismeretek, természetvédelem, extrém helyzetek Magyarország élővilágaelovilag.turaoldal.hu Túrablog blog.turaoldal.hu Facebookfb.com/turaoldal.hu
Minden, ami túrázás, túlélés, természet
E-mail: info@turaoldal.hu
fb.com/turaoldal.hu (fotóink)
2011-2017

V
K

gyalogtúra » DKT - Mecsek (~04. DKT) » 2017.03.15-17.

2014. tavaszán kezdtük meg a Dél-Dunántúli Kéktúrát, mely sok tekintetben is különleges volt: egyrészt a Kék Kör említett DKT szakaszát indítottuk azzal, másrészt onnantól vagyunk MTSZ tagok, harmadrészt pedig ott avattuk fel a függőágyainkat.

A mostani túrát így a majd 3 éve befejezett szakasz végpontjával indítottuk - Mecseknádasdon szálltunk le a buszról - majd ebédeltünk egyet az étteremben :)

Első túranapunkon egy könnyed 18 km-t tettünk meg, majd az egyik erdei tisztáson sátraztunk. Nem kapkodtunk, de szerencsére nem is terveztünk sietni - a hátunkon lévő 17-18 kilós táskák alaposan megnehezítették dolgunkat... Több helyütt is eltértünk a kéktől, az útvonalhoz közeli kilátópontokat és egyéb szép helyeket szeretjük meglátogatni - így jutottunk fel a Réka-várhoz, illetve a Cigány-hegy kilátójához is.

Második túranapunkon egy jóval hosszabb táv várt ránk, hisz szállást foglaltunk Pécsett, menni kellett. Bő 35 km elébe néztünk, bár ez csak a nap folyamán derült ki - a szintmetszetünk pontatlansága miatt 6-7 km-el kevesebbel számoltunk. Ettől függetlenül ez a napunk is remek volt, kilátókat is látogattunk, illetve feltűnően zöldellő tájakon haladtunk keresztül. Előző napunkat a hóvirág szépsége jellemezte, eme napon viszont mintha a medvehagymák egyszerre kibújtak volna a földből, sok helyütt igazi szőnyeget alkottak a csoportjaik.

Harmadik túranapunk lett az utolsó - a tervezett végső 2 napról le kellett mondanunk, hisz az előrejelzés merőben esős hétvégét jósolt... De csakazértsem csüggedtünk, egy kényelmes túrát sikerült alkotnunk a végére is 26 km-el - illetve a Zsongor-kő panorámája, illetve a Jakab-hegyi őskori falu és a kolostor romjai egyértelműen emelték a nap fényét. Sajnos az Abaligeti barlangba nem jutottunk be, pedig szerettük volna megnézni - pár hónapig zárva tart a felújítás miatt.

A mögöttünk álló 3 nap a top kirándulásaink közé emelte a túrát. Rengeteg panorámát csodálhattunk, barlangból, patakból és vízesésből sem volt hiány, kis történelemmel is találkoztunk, a hóvirág és medvehagyma kettőse már egyértelműen hordozta magában a tavaszt, illetve az állatvilág is felfedte előttünk a csodáit - rengeteg rovar és gerinces került utunkba, a természet most sem rejtette el pompáját előlünk :)

Túra ideje: 3 túranap|Megtett táv: 80.2 km|Szintemelkedés: 1800 m|Írta / szerkesztette: Viktor és András

| www.turaoldal.hu | 2011-2017 | V, K | Minden, ami Túrázás, Túlélés, Természet | info@turaoldal.hu |