Bakonyi túra és vadkemping III. » 2024.05.24-26.

A 3. kezdőknek (is) kiírt vadkempinges túrám, most egy nagyobb túra lehetőségével is. Plusz a ráadás, másnap egy mini, de nehézkesebb túra...

Én előző éjjel leautóztam a helyszínre, éjfél körül parkoltam le. A csapat egy része már reggel is ott volt és túráztam egy kellemeset velük, pár ember pedig a vadkempinges részhez csatlakozott ´csak´ délután. Plusz kilométerekért pedig pár bevállalósabb túratársammal úttalan utakat is felfedeztünk egy rövidebb kiránduláson.

Remek hétvége volt, szerencse, hogy ilyen emberekkel tárázhattam ismét.

Fotók és részletesebb infók alább.

» Gyalogtúra    » Túravezetés

Tájegység: Bakony
Túra ideje: 2024.05.24-26. » 2 túranap » 2 éj a szabadban
Túra útvonala: Odvaskő Panzió és Étterem, régi kisvasút útvonala, Witt-kilátó, Hubertlaki-tó (Bakonyi Gyilkos-tó), Odvaskő Étterem | Odvaskői-barlang, felette vadkemping | Odvaskő Étterem, Éles-hegy csúcsa, Odvaskő Étterem
Infó, ötlet: - ismét rettenetes nagy mázlim volt a csapattal
- a neveletlen-kezelhetetlen kutyák nem valóak a túrára, ezt szigorúbban kell figyelni
- hihetetlen mennyiségű kullancs volt, bennem 10+ darab volt összesen, többünkben is hasonlóan
- csodás egy hely az a Bakony (is), sűrűbben kéne meglátogatni

Tapasztalt, érzékelt fauna

Üregi nyúl
(2) + »

Túraadatok, fotók

0. nap

Én a szervezett túra előtt fél nappal leutaztam, hogy már a Bakonyban éjszakázhassak egy kellemeset.

1. napi túra

[.gpx] — táv: 13,5km — szint: ±340m

Az Odvaskő Étteremnél találkoztunk a többiekkel, a túrán összesen 10-en vettünk részt. A Witt-kilátó és a Bakonyi Gyilkos-tó (Hubertlaki-víztározó) voltak a főbb látnivalók, kellemeset sétálhattunk a többiekkel. A kilátónál a drónt is felküldtem kicsit, szép túrát zártunk 3 óra körül a körtúrán. Volt egy bő óránk, így az étterembe is beültünk egy kávéra, míg a többiek megérkeztek a vadkempinges részre.

Vadkemping

[.gpx] — táv: 2,4km — szint: ±110m

Délután 4 után a társaság felduzzadt 16 fősre, így ennyien indultunk el az Odvaskői-barlanghoz. Egy fárasztó kaptatóval értük el a bejáratát, kicsit megpihentünk ott és a barlangüreget is megnéztük, cseppkövestül, mindenestül. Egy szusszanás után folytattuk utunkat és a táborhelyünket pár perccel később el is értük egy síkabb területen. Kicsit szétszóródva, de ki-ki megtalálta a maga sátorhelyét, majd a tábortűz körül gyűltünk össze még kis esti mókához és vacsihoz. Itt is megreptettem picit a drónt az alkonyatban, majd kis játék után szép lassan nyugovóra is tért a csapat.

2. napi minitúra

[.gpx] — táv: 4,3km — szint: ±170m

Reggel az összepakolás egész könnyeden ment mindenkinek, így a szűk 1 kilométerre lévő parkolót korán el is értük. Ez pedig módot adott arra, hogy még bevállaljunk páran egy rövidebb túrát, 6-an még megmásztuk az Éles-hegyet - a csúcsára nem vezet fel ösvény, így valódi kis vadonjárás volt a meredek terepen. De fenn legalább egy egész szép panoráma fogadott minket. Egy remek hétvégét zártunk.