Pilisi séta » 2018.11.11.

Viktor ez alkalommal öccsével a Pilisben sétált egy kellemeset, útba ejtve a hírhedt ´Mormotás-barlangot´is

» Gyalogtúra

Tájegység: Pilis
Túra ideje: 2018.11.11.
Túra útvonala: Pilisszántó, Mormotás-barlang, Pilis, Vaskapu-szikla, Kétbükkfa-nyereg
Infó, ötlet: - Viktor az öccsével túrázott most
- felkeresték a hírhedt ´Mormotás-barlangot´is
- nehezítve a menetet, néha úttalan utakon haladtak
- kellemes túraidő volt, időnként a felhők felett járhattak

Vaddisznó
(3) + »

Túra leírása

Vasárnap a Pilis hegy körül bandukoltunk öcsémmel. Megnéztük a nagy kőfejtőt, és a Boldogasszony Kápolnát (´Csigusz´). Már itt is a rövidebb utat választva, a kőfejtő oldalán másztunk fel... Öcsém már itt szeretett .

Ezután megmásztuk Pilis-tetőt. Ezt kivételesen nem a szerpentinen tettük, mert meg akartam keresni a Mormotás-barlangot, ami a kis kőfejtő fölött van ´valahol´. Először azt hittem nem találjuk meg, de végül messziről kiszúrtam a barlang előtti depót és meglett . Ez az a barlang, amit régen faterékkal ástunk, és a bontás közben megöltem (nem szándékosan) egy mormota-szerű kisemlőst (innen a név). Persze iszonyúan sajnáltam, és bántott a dolog... A barlang hivatalos neve egyébként Agancsos-barlang. Bemászva egy 4-5 méteres kürtőbe jut az ember, aminek az alján agyagos elzáródás van... És talán alatta egy nagyobb üreg? Talán...

Felfele egyébként 3 vaddisznó pajtással kerültünk közelebbi (kb. 10 méter) kapcsolatba. De miután jól megnéztek minket, elcsörtettek. A barlangtól bozótharcos üzemmódban felmentünk a szerpentinig. A napsütéses felhős látvány fantasztikus volt!

Hasonlóan szép volt a kilátóból is a panoráma. Kicsit körbejártuk a volt katonai bázist, majd az aszfalt úton leereszkedtünk Simon halála felé, majd innen a Vaskapu-völgybe. Hát ennek a völgynek is van egy hangulata. Innen felmásztunk a Vaskapu-szurdokon a Vaskapu szikláig. Rövidítve (amivel kb. 5-ször lassabban értünk fel). Öcsém itt már nagyon szeretett . Végül azért a látvány kárpótolt minket.

Két-bükkfa-nyereget (a kirándulás végpontját) a régi Római úton értük el, Döme halála és az Ördöglyuk-barlang mellett elhaladva.